Informational Chat-bot for Students and Teachers Based on VK and MOODLE

  • Alexey Bulaev УлГУ
  • Alexander Zhidkov Ульяновский государственный университет, ул. Льва Толстого, 42, 432017, Ульяновск, Россия

Abstract

This article presents the implementation of a chatbot for interacting with the Moodle learning system at the teacher-student level using the VK social network. An algorithm for connecting a chatbot to Moodle and VK, a physical model of the chatbot database are proposed. The user roles of the chatbot "administrator" and "student" with their corresponding functions, use-case diagrams and a deployment diagram have been developed. An example of the implementation of a chatbot in Python is given, its interfaces are presented.

References

1. Смагин А.А., Булаев А.А. Профессионально-ориентированная информационная сеть ка-федры вуза // Методические вопросы преподавания инфокоммуникаций в высшей школе. 2014. Т. 3. № 4. С. 153-155.
2. Булаев А.А., Жидков А.В. Разработка виртуального 3D-тура УлГУ // Ученые записки УлГУ. Серия: Математика и информационные технологии. 2020. № 2. С. 1-6.
3. EDUCASE Learning Initiative. Seven Things You Should Know About Personal Learning Environments. 2009. – URL: https://library.educause.edu/~/media/files/library/2009/5/ eli7049-pdf.pdf (дата обращения: 01.03.2016).
4. Бабанская О.М., Можаева Г. В., Степаненко А. А., Фещенко А.В. Организация системы мониторинга электронного обучения в LMS MOODLE // Открытое и дистанционное обра-зование. – 2016. – № 3(63). – C. 27–35. DOI: 10.17223/16095944/63/4.
Published
2022-09-28
How to Cite
Bulaev, A., & Zhidkov, A. (2022). Informational Chat-bot for Students and Teachers Based on VK and MOODLE. Computer Tools in Education, (2), 97-110. https://doi.org/10.32603/2071-2340-2021-2-97-110
Section
Training of specialits: studying programms